سوالات متداول

سوالات مربوط به VPN
1. دليل مشاهده پيغام خطاي 619 چيست براي برطرف کردن آن چه بايد کرد؟
پیام خطا به شماره 619 به معنای بسته بودن درگاه مربوطه (PPTP) میباشدو لازم است برای رفع آن با مرکز فناوري اطلاعات تماس حاصل نماييد.

2. در صورت بروز خطاي 720 در ويندوز 7 و ويستا چه بايد کرد؟
  • ابتدا یک Command Prompt باز کنید. سپس دستور زیر را وارد نموده و اجرا کنید: netsh int ip reset
  • بعد از اجرای این دستور باید کامپیوتر خود را restart نمایید. توجه کنید که دستور فوق باید با کاربر Administrator اجرا شود.
3. علت بروز خطای 718 چيست؟
در صورت برخورد با این خطا از موارد زیر اطمینان حاصل فرمایید:
  • نام کاربری درست تایب شده باشد. در نام کاربری اضافه کردن دامنه نیازی نیست.
  • کلمه عبور درست تایپ شده باشد . توجه داشته باشید کلمه عبور نسبت به حروف کوچک و بزرگ حساس است.
4. وقتي مي خواهيم به سرور vpn وصل شويم با خطاي 691 مواجه مي شويم لطفا دليل آن را بيان نماييد؟
  • این پیغام خطا به معنای اشتباه بودن نام کاربری و یا کلمه عبور است.
  • شارژ ماهيانه شما به اتمام رسيده است.
  • user شما برروي خط مانده است در اين صورت در سايت پرتال با وارد کردن نام کاربري و کلمه عبور مي توانيد در قسمت گزارشان برروي لينک ثبت خروج user خود را از روي خط خارج نماييد.
در غير اين صورت شما براي اطمينان با مرکز فناوري اطلاعات تماس حاصل نماييد.

5. چرا پس از انجام تنظيمات vpn به دليل خطاي 800 اتصال با اينترنت برقرار نمي شود؟
برای استفاده کردن از سرویس VPN باید به چند نکته توجه کرد:
  • با ید حتما به اینترنت وصل باشید. سرویس VPN به معنای ارائه اینترنت نمیباشد.
  • باید حتما درگاههای مربوط به سرویس VPN از طرف سرویس دهنده شما باز باشد. در صورت بسنه بودن درگاه (Port) مربوط به این سرویس شما با خطای 800 روبرو خواهید شد.
  • اگر دارای نرم افزار ضد ویروس با قابلیت فایروال هستید حتما تنظیمات مربوط به فایروال را چک نمایید.


6. در صورت عدم ارتباط با وي پي ان چگونه مي توان مشکل را حل کرد؟
بیشتر مشکلات اتصال مربوط به ارتباط اينترنت شما می باشد. برای ارتباط ابتدا توجه کنید که خط اینترنت شما وصل باشد. سپس حتما قبل از مراجعه، توضیحات موجود بر روی سایت را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که تنظیمات را درست انجام داده اید. در صورت عدم ارتباط ابتدا از داخل دانشگاه سعی در برقراری VPN نمایید. در صورت برقراری ارتباط از داخل دانشگاه و عدم برقراری ارتباط از خارج دانشگاه، مشکل از ISP می باشد که در اين صورت با با مرکز فناوري اطلاعات تماس گرفته شود.
سوالات مربوط به web
1. چرا باید از آخرین نسخه مرورگر استفاده کنیم؟
امنیت:
مرورگرهای قدیمی، بهترین فرصت برای دسترسی برنامه‌های مخرب به اطلاعات شما، یا نفوذ به دستگاه شما هستند. هربار که نسخه جدید یک مرورگر منتشر می گردد، تعدادی از اشکالات نرم افزاری که در نسخه های قبلی موجود بوده برطرف می شود. استفاده از آخرین نسخه مرورگر، باعث انسجام بیشتر مرورگر شما و آسودگی بیشتر در وبگردی خواهد بود.
سرعت:
سرعت بیشتر در مرور صفحه‌های وب چیزیست که هر کاربری خواستار آن است، رقابت اصلی مرورگرهای امروزی بر سر افزایش سرعت است، پس مطمئناً با ارتقای مرورگر، سرعت بارگذاری صفحه‌های وب بیشتر از مرورگر قدیمی شما خواهد بود.
تفسیر بهتر کد:
مرورگر های قدیمی در تفسیر برخی کدها درست عمل نمی کنند، با استفاده از آخرین نسخه، این پردازش های اشتباه به حداقل خواهند رسید.
پشتیبانی از فناوری های جدید وب:
فناوری وب به سرعت در حال پیشرفت است و هیچ کاربری مایل نیست به خاطر داشتن یک مرورگر قدیمی، از دیدن صفحاتی که با استفاده از فناوری‌های جدید وب مثل HTML5 و CSS3 ساخته شدن، محروم شود. رابط کاربری بهتر:
مرورگرهای جدیدتر با داشتن یک محیط کاربر پسندتر، استفاده از وب را برای کاربران آسان‌تر می نمایند. نگارش جدیدتر مرورگرها به استاندارد های W3C نزدیکتر هستند، امکانات جدید Tab Browsing، مدیریت پسورد، افزونه‌ها، هماهنگ سازی، قابلیت شخصی سازی محیط کاربری و استفاده از پوسته‌ها و… از جمله امکاناتی هستند که در مرورگرهای قدیمی وجود نداشتند.
سوالات مر بوط به web mail
1. چگونه يک نامه در پست الکترونيکي پرينت گرفته شود؟
برای چاپ نامه:
  • روی ایمیل موردنظر کلیک کنید
  • سپس از منوی بالا گزینه پرینت را انتخاب کنید
  • پنجره استاندارد پرینت باز می شود. سپس پرینتر موردنظر خود را انتخاب کنید و رویگزینه ok کلیک کنید.
*دقت کنید که از گزینه Print در منوی file از Browser استفاده نکنید .

پس از انتخاب گزینه Print دو پنجره ظاهر می شود که یک پنجره متن نامه ها را برای چاپ نمایش می دهد و دیگری جهت تنظیمات چاپ می باشد .در صورتی که سایز فونت مناسب نیست و مایل به تغییر آن هستید ابتدا دیالوگ مربوط به تنظیمات پرینت را بسته سپس در بالای پنجره ای که متن نامه ها را نمایش می دهد روی علامت + و یا – کلیک کنید و پس از انتخاب سایز مناسب از منوی file گزینه Print را انتخاب کنید.

برای چاپ نامه های موجود در یک دسته (Conversation) ابتدا روی آن دسته کلیک راست نموده و سپس گزینه Print را بزنید. بقیه مراحل همانند بالا می باشد.
در مواردي که بخواهيد اهميت و فوريت نامه را به شخصي که ايميل شما را دريافت مي کند نمايش دهيد زماني که ميل خود را باز مي کنيد در کنار box مربوط به Subject در قسمت Priority گزينه High را انتخاب نماييد

2. چگونه مي توانيم عکس در متن نامه قرار دهيم؟
ابتدا يک ميل جديد باز مي کنيم سپس برروي قسمت Add Attachment کليک مي نمايم.

عکس مورد نظر را انتخا بک کرده و گزينه show images in Message body را تيک مي زنيم در جايي که مکان نما قرار دارد تصوير قرار گرفته مي شود.


3. چرا نمی توانیم در سرور پست الکترونیکی لاگین نماییم؟
اگر در یک روز خاص بیش از 5 بار پسورد خود را اشتباه وارد کرده باشید سرور به طور خودکار دسترسی شما را برای 20 دقیقه بلاک می کند لذا لازم بعد از این زمان به سرور لاگین نمایید.

4. چگونه تصاوير موجود در متن ديده شود؟
برای مشاهده ایمیل هایی که ترکیبی از متن و عکس هستند باید فرمت نمایش ایمیل خود را HTML قرار دهید
برای این‌کار:
  • در منوی Preference وارد پوشه mail (در سمت چپ) شوید.
  • گزینهDisplay Mail: As HTML (when possible) . را انتخاب کنید.


    • 5. چرا به صورت خيلي اتفاقي Inbox پست الکترونيکي خالي مي شود؟
      در صورتي که شما Microsoft Outlook را باز نماييد به صورت خودکار تنظيمات صورت گرفته و ايميلهاي شما وارد Outlook مي شود اين امر باعث مي شود ايميلهايتان از روي سرور ميل دانشگاه پاک گردد. که در اين صورت در منوي Start گزينه all program و سپس Microsoft office برروي گزينه Microsoft outlook کليک نماييد اطلاعات خود را در اين قسمت خواهيد ديد.

      6. چگونه Junk ها را در ايميل خود کاهش دهيم؟
      در صورتی که شما ایمیل هایی را از یک فرد خاص دریافت می کنید که مایل به دریافت آن ها نیستید می توانید آن ها را به عنوان Junk یا Spamمعرفی کنید تا میل سرور ایمیل های دریافتی از آن فرد را در پوشه Junk قرار دهد. برای این کار روی ایمیل کلیک کرده و روی گزینه در منوی بالا کلیک کنید. در این صورت پس از چندین با تکرار این عمل تمام ایمیل های دریافتی از آن فرد خاص در این پوشه قرار می گیرد . در صورتی که می خواهید تمام ایمیل های موجود در پوشه Junk را پاک کنید بر روی آن کلیک راست نموده و گزینه Empty Junk را انتخاب کنید.

      اگر ایمیل های یک فرد خاص را به اشتباه به عنوان Junk معرفی کرده اید و مایلید آن ها را به پوشه Inbox خود بازگردانید ایمیل را انتخاب کنید و گزینه Not Junk را در منوی بالا انتخاب کنید.

      نکته : در صورتی که فردی برای شما ایمیل ارسال کند و به همراه ایمیل خود ویروس داشته باشد این ایمیل ها در پوشه Junk قرار می گیرند و پس از مدتی تمام ایمیل های آن فرد در پوشهJunk قرار می گیرد برای رفع این مشکل باید چندین بار ایمیل های آن فرد را به عنوانNot Junk معرفی کنید بدین صورت که ایمیل ها را انتخاب کنید و گزینهNot Junk را بزنید و همچنین آن فرد باید سیستم خود را از ویروس پاک کند.
      روش دیگری هم برای block کردن ایمیل های دریافتی وجود دارد. دراین روش برخی ایمیل آدرس ها را که مایل به block کردن آن ها هستید در لیست Block Messages From قرار می دهید. همچنین آدرس هایی که مایلید همیشه ایمل هایشان را دریافت کنید در لیست Allow Messages From قرار می دهید.
      برای این کار:
      در منوی Preference ( option ) در پوشه Mail ( سمت چپ ) در قسمت Junk Mail Options آدرس مورد نظر خود را اضافه کنید و سپس گزینه Save در Toolbar بزنید.



      7. چگونه مي توانيم ایمیل های موجود در هر پوشه inbox به سیستم خودبه صورت فایل .zip انتقال دهيم؟
      در نوار آدرس موجود در IE خود، آدرس زیر را وارد کنید:
      http://mail.iut.ac.ir/service/home/~/Inbox.zip
      در صورتی که در account خود login نکرده باشید دیالوگ زیر ظاهر می شود و Username و Password را می پرسد. اطلاعات را وارد کنید و دکمه OK رابزنید.( اگر قبلا در account خود login کرده باشید این مرحله را نخواهید دید)

      پس از ظاهر شدن دیالوگ ذخیره سازی با زدن گزینه Save و سپس مشخص کردن مسیر ذخیره سازی، این کار انجام می گیرد و ایمیل های موجود در پوشه Inbox به صورت یک فایل zip در مسیر مشخص شده ذخیره می شود.